luni, 6 aprilie 2020

3 saptamani...

Din 16 martie pana astazi au trecut fix 3 saptamani. Au fost trei saptamani nebune, obositoare, provocatoare, in care am iesit de vreo 3 ori din casa si care nu m-au lasat deloc sa ma odihnesc. Si imi pare ca nici pe cei din jurul meu. Nici eu nu le-am prea lasat, ce-i drept. Am senzatia ca suntem inca precum jucariile acelea stricate care, desi tu le comanzi sa se opreasca, ele continua sa se invarta, sa se miste, fara un ritm anume. Ne zbatem inca, nu vrem sa ne oprim, gasim mereu un motiv sa mai facem ceva, nu ne plac pauzele, nu ne lasam usor. Suntem nervosi ca cineva incearca sa ne schimbe ritmul, noi suntem mereu in viteza, mereu cu cheia sucita la maxim in spate, nu terminam ceva si deja suntem in mijlocul altei actiuni. Schimbarea are nevoie de timp, noi avem nevoie de timp. Avem nevoie de timp sa reinvatam sa stam, sa ne bucuram de cei dragi cu adevarat, sa ne tihneasca o masa, sa povestim in voie. Pentru ca noi nu mai stim sa stam, noi nu mai stim sa ne plictisim, noi nu mai povestim, si atunci cand povestim, cat ascultam din ce spune cel din fata noastra, chiar copilul nostru fiind? 
Discutam mult despre ce se intampla zilele acestea in casa, iar una din intrebarile la care revine Alice este: de ce a aparut Coronavirusul? Si pentru ca ne provoaca trebuie sa gasim si niste raspunsuri. 
Unul mi-a venit la un moment dat in cap: poate a aparut sa ne scoata un pic din virtual, din telefon, din emailuri si sa ne readuca in viata noastra. Cati dintre noi ne mai sunam prietenii de ziua lor? Le uram "La multi ani!" pe facebook si celor mai apropiati, pe whatsapp. Cati ne sunam parintii, cati ii auzim si le raspundem la intrebari, fara sa ezitam, "poftim, ce ziceai? scuze, citeam un email..." Ne-am retras in ultimul timp prea mult in virtual, cautam caile cele mai usoare de comunicare, fara prea mult efort din partea noastra. Nu vrem sa ne oprim din ce faceam, suntem prea ocupati. 
Poate ca era nevoie de Coronavirus sa ne trimita in case, sa ne tina incuiati acolo si sa ne faca sa ne fie DOR. Dor sa ii vedem pe cei dragi, dor sa ii auzim, dor sa ii imbratisam...
Si daca va sa fie vreo schimbare, cred ca vom ramane incuiati pana cand ne vom opri din fuga aceasta nebuna, ne vom gasi un echilibru, vom face ordine in ganduri si in inima, vom pretui mai mult ce suntem si ce avem. 

"Coronavirus este un virus bun, doar ca a racit si s-a transformat intr-unul rau. El nu a vrut, doar ca ii era foarte, foarte frig si a mers in corpul oamenilor pentru ca acolo e cald. Atunci cand vara va veni si va fi peste tot cald, Coronavirus va iesi din corpul oamenilor si se va bucura din nou de soare si va fi din nou bun. Sa stiti ca eu cred ca tarie ca acest Coronavirus nu e rau deloc!" 
                                                                                                                  Alice, 9 ani


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu