joi, 13 octombrie 2011

Suzeta sau degetul in gura?


Asa cum am povestit aici, avem o minune de nepotel zburdalnic de 3 anisori. Rares nu a luat niciodata suzeta. Copil model, fara nici un dubiu , din acest punct de vedere. Prin urmare am hotarat, inca inainte de a se naste Alice, ca nu ii vom da suzeta. Asa am si facut. 
Am trecut cu succes perioada de colici de doar 2 luni la noi, slava Domnului si nu am avut nevoie de ajutorul obiectului nelipsit din dotarea bebelusului. Insa, de vreo luna, cam de cand nu a mai fost alaptata la san, pitica noastra ne-a facut o "surpriza" pe care noi nu am luat-o in calcul: a inceput sa isi suga degetul. Alice isi suge degetul de foame sau cand vrea sa se linisteasca si sa adoarma. Nu doarme niciodata cu degetul in gurita. De aici pana a avea o revelatie a fost un drum foarte scurt : toata lumea
se pare ca a avut cel putin o fina, un vecin/vecina, o prietena, care si-a supt degetul pana la varsta de 30 de ani, daca nu o mai fi si acum cu el in gura. Degetul ajunsese mic, amarat, schilodit, dintii urati. 
Va vine sa credeti? Mie nu, dar insistenta celor din jur nu imi dadea pace...Ajunsesem sa ma uit la degetul copilului ca la un adevarat infractor.

Prin urmare, uite aici o dilema serioasa: suzeta sau deget in gurita?

Cititi si La Farmacie

3 comentarii:

  1. Suzeta is the best, te ajuta la dinti, calmeaza nervii, si inchide gurita cand se urla aiurea fara motiv, mai sunt periooade si de astea, fetita mea iubeste suzeta, i-o dau, o bag in patut si adoarme fara prea multe eforturi din partea mea, in plus ca suptul degetelor din cate am auzit poate deforma degetelele, nu sunt 100% sigura ca e adevarat, dar am auzit si eu deci PRO SUZI 100%

    RăspundețiȘtergere
  2. aceasta dilema o aveam si eu. eram disperata si ma gandeam la ce e mai rau : daca copilul meu isi va suge degetelul la nesfarsit? asa ca dinainte sa se nasca am cumparat suzete. m-am bucurat in primele 4 luni ca nu isi suge degetelul si ca vrea numai suzeta...ma simteam usurata! insa, intr-o zi nu a mai vrut suzeta pentru ca isi descoperise degetelul de care putea profita oricand. m-am ingrozit, deja imi vedeam copilul la scoala sugandu-si degetul si marginalizat de ceilalti...de ce mi se intampla mie??? dupa ce m-am mai calmat am observat cata satisfactie avea bebelica mea in timp ce-si sugea degetelul, cum se linistea ea singurica si cum il cauta atunci cand il scapa din gurita :-))). si atunci mi-am zis: e un gest atat de sincer si dragalas, iar eu care sunt o mama responsabila nu-mi voi lasa copilul in voia sortii si cand voi considera de cuviinta o voi dezobisnui. ca nu degeaba sunt mereu langa ea. sau poate ea va fi mai inteligenta si va renunta singura. vise sau nu? asa ca nu ma mai stresez. am incredere in mine, in valorile mele si voi lasa copilul sa creasca frumos si linistit macar pana la 1 an. asa ca traiasca degetelul!

    RăspundețiȘtergere
  3. Corina,
    am citit comentariul tau si m-am regasit in el. Si eu ma uit la ea cum se linisteste si cum il cauta, de aceea la inceput, nici nu m-am alarmat. Si dr mi-a spus ca daca nu va renunta singura in jur de 8-9 luni voi putea interveni pentru ca atunci ea este constienta de ce ii spun eu si ce ii explic. Multumesc pentru sfat

    RăspundețiȘtergere