marți, 17 ianuarie 2012

Copilul invata sa se exprime


Alice, care tocmai a implinit 7 luni, a inceput sa prinda glas de 2-3 zile. Va povesteam aici ca pe 3 decembrie a spus prima data ma-ma. Am recunoscut ca spune ma-ma doar cand plange, are o suparare sau o doare ceva. De vreo cateva zile e din ce in ce mai guraliva si ne spune tot felul de lucruri pe limba ei. Nu doar cand e suparata si ne cearta, ci si cand e vesela si vorbeste cu prietenii ei. Cand e suparata ne cearta cu un glas mult mai ridicat decat plange.

Incepe sa fie din ce in ce mai constienta de ceea ce vrea. Spre exemplu, ieri prinsese pieptanul ei, nefolosit de altfel si vroia sa il roada. I l-am luat, oferindu-i altceva, ca si pana acum, dar astazi a inceput sa planga. Cand i l-am dat inapoi s-a oprit din plans si s-a bucurat. Prin urmare, domnisoara noastra incepe sa stie ce vrea si sa si exprime foarte clar asta. 

Se si misca mai bine. Incearca sa se ridice sa mearga de-a busilea, insa nu reuseste. Cred ca e un pic prea greu funduletul. Prin urmare, aluneca, o ia inapoi, se supara, se agita, o ia de la capat si daca nu reuseste nimic (pentru ca e prea obosita uneori) incepe sa planga. Ca sa nu mai stau cu inima cat un purice, am pus o patura pe jos , jucariile tot acolo si copilul e liber sa se miste cat vrea, in ce directie vrea. 

Creste incet, incet fara sa ne dam seama :) 

2 comentarii:

  1. E bine ca o lasi pe jos. Va incepe mai repede sa mearga, chiar daca si de-a busilea. Noi ne-am prins mai tarziu cat de util e sa lasi pe jos copilul sa exploreze... imprejurimile. :) Spor la distractie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si noua ne-a dat ideea o mamica de pe un grup de mamici de pe fb. Mi-era frica sa nu raceasca, dar am pus o patura si sper sa fie ok. Oricum, are loc mai mult de explorare, patul e destul de "limitat"

      Ștergere