joi, 12 ianuarie 2012

Sase luni, o clipa

Au trecut 6 luni fara sa imi dau seama. Acum 6 luni a venit in viata noastra Alice, o bebelusa de 3 kg si 48 cm (m-am cam stresat, recunosc, ca nu are si ea macar 50! Acum are 72, ceea ce e mult pentru varsta ei ). 

Prima intalnire nu mi-a spus mare lucru, ma dureau toate si nu ma prea puteam concentra la ea. Ba mai mult, ma enerva maxim o cojita de pe capul ei si faptul ca nu isi deschidea un ochi. A stat primele 2 zile la terapie intensiva si in inconstienta mea m-am gandit ca nu mai au cei din spital loc in patuturi si de aceea au pus-o pe ea acolo. A stat acolo pentru ca, exact ca si mama ei, avea extremitatile foarte reci mereu si incercau sa o incalzeasca. Primele 2 saptamani am avut ajutorul mamei. 

Cititi si Jurnal de bord-diversificarea- sase luni
             Raluca Uzum- un om, un doctor 
             Indiferenta fata de mamici 

Cand a plecat si a trebuit sa o schimb pentru prima data singura, m-am pus pe plans. Eram prea inceata si Alice a mea incepuse sa tremure de frig. Prima baita facuta de mine si Cristi a fost una usor cam lunga, eram doi parinti neindemanatici, doar nu spalasem vreun bebelus pana atunci. 
Au venit noptile de colici, in care ea plangea, dar in care, dupa ce ii dadeam sa suga, tatal, foarte intelegator cu mine, ma trimitea sa dorm si ramanea el cu pitica. A urmat perioada in care am avut probleme destul de urate pe piele, ea avand o piele atopica, dar s-au rezolvat. 
A venit botezul cu o petrecere de neuitat la Moeciu, unde ne-am simtit foarte bine. Nu a trecut mult de atunci si a inceput sa aiba probleme pe limbuta, niste afte care inca ne mai dau batai de cap. 

Au trecut toate asa repede, nu pot sa spun exact cand. Pot sa spun doar ca :
  • a zambit prima data, cumva constient, si nu in somn, la 2 luni si vreo 2 zile,
  • a inceput sa doarma toata noaptea de la 2 luni,
  • a inceput sa gangureasca pe la 4 luni
  • a fost foarte entuziasmata de salteluta cu jucarii agatate de ea tot de la 4 luni
  • a inceput diversificarea cu mar si para fierte la 4 luni
  • a inceput sa manance bine fructele si legumele de pe la 5 luni si jumatate
  • a inceput sa rada de pe la 5 luni
  • primul cuvant rostit a fost ma-ma pe 3 decembrie (nu va bucurati prea tare, spune mama atunci cand o doare ceva, plange si cere ajutor. Pentru asta se pare ca sunt mamele facute. Dar, eu tot m-am bucurat foarte mult)
  • se bucura cand isi vede jucariile preferate  (elefantica fifi , soricica de la nasica, pingu, emily) de pe la 5 luni si jumatate.
  • rade dimineata cand ne vede de la 5 luni.
  • sta in leagan de la 4 luni si putin
  • incearca sa stea in fundulet de la 4 luni, cu sanse mai mari de reusita de la 6 luni :)
  • se intoarce pe burta de la 5 luni
  • a luat prima cazatura la 6 luni, fara vreo 2 zile.
  • a inceput sa se ridice in leagan pentru a apuca jucariile de deasupra de la 6 luni si putin
  • a inceput sa misune prin pat de la 6 luni
  • i-a aparut primul dintisor la 6 luni jumatate, pe 1 ianuarie 2012
  • a stat prima data singura, cu mamaia la 6 luni jumatate pentru 3 zile si s-a descurat super! Ce-i drept, ca si parintii s-au descurat la fel de bine :)
Si pot sa mai spun ca un copil te face sa te bucuri din nou de fiecare lucru, oricat de marunt ar fi el.

Un comentariu:

  1. Ce f rumosssssssss
    Stefan Alina şi fetiţa noastră de două luniii Karinuţaaaaaa

    RăspundețiȘtergere