marți, 1 noiembrie 2011

Indiferenta fata de mamici


Observam in drumul meu zilnic catre birou o atitudine destul de ostila fata de gravide, in metrou si in RATB. Ma tot intrebam chiar nu se poate ridica nimeni sa ofere un loc unei viitoare mamici, care isi arata mandra burtica, dar , pe care statul in picioare si mersul pe jos o obosesc asa mult. Si nu mi s-a intamplat o singura data. Ce m-a mirat foarte mult este ca femeile nu ofera aproape niciodata un loc gravidei. Nu am inteles de ce, pentru ca in mod normal ele ar trebui sa fie primele care inteleg starea acesteia. Se presupune ca au trecut printr-o sarcina si stiu despre ce e vorba. Dar nu. Ori intorc capul in alta parte, ori privesc cu insistenta burtica tinerei mamici. Pentru ca am stat la pat in sarcina nu m-am intalnit cu aceasta situatie, dar sunt sigura ca majoritatea mamicilor au trecut, macar o data prin asta. 

                 Sfaturi practice de la Chicco
                 Mamica si gradinita

Cu doua situatii usor neplacute ma confrunt de cand am devenit mamica. Ambele se refera la plimbarea zilnica a a bebelusului. Prima, si care ma deranjeaza cel mai mult, este parcarea masinilor fix in zona in care nivelul trotuarului este coborat. Soferii par sa nu inteleaga ca acel loc este creat special pentru carucioare cu  bebelusi/copii sau pentru oameni cu dizabilitati, care se deplaseaza in scaune.
A doua se refera la patrunderea in piata, magazine, unde nu ti-ar deschide/tine nimeni usa de la intrare. Te chinui tu cum poti, tii usa cu piciorul, tragi carutul, daca ai noroc mai are si o mica treapta la intrarea in magazin, ca sa iti strice toata ziua. Mi s-a intamplat si sa tin usa  cu piciorul si pana sa ajung la carucior, sa il apuc si sa il trag inauntru, sa treaca persoane pe langa mine si sa intre in magazin. Fara nici un multumesc. Si iar vin si spun ca am observat ca femeile nu sar deloc in ajutorul femeilor. 
De ce oare?

10 comentarii:

  1. Ziceam ca numai in Ploiesti se intampla asta! CRED ca e vorba de educatie sau mai bine zis lipsa ei

    RăspundețiȘtergere
  2. Dana, cred ca se intampla peste tot. Si ai dreptate, e vb de lipsa educatiei

    RăspundețiȘtergere
  3. fiind gravida, am cerut unui barbat sa imi cedeze locul lui pt ca ma simteam rau. la care omul mi-a raspuns:' pai ce l-ai facut cu mine?'

    RăspundețiȘtergere
  4. peste tot inlume se intampla asta, nu doar in romania. eu am avut noroc ca am patit exact invers.. am facut naveta cu autobusul de la sat la oras si cel putin din vedere in autobus ma stiau toti si intodeauna se gasea cineva sa imi ofere locul. si ai dreptate cel mai dureros e ca tocmai femeile care au trecut o data printr-o sarcina si stiu cel mai bine despre ce e vorba sunt rautacioase si nu ofera loc. deobicei gravidutele au alte lucruri importante la care sa se gandeasca si nu sufera din cauza! asta

    RăspundețiȘtergere
  5. Pentru faza cu intrarea in magazine si trotuarele,poti sa iti iei tu un wrap sau orice alt sistem de purtare a copilului si nu vei mai intampina astfel de greutati.Lumea nu se schimba asa ca fa tu viata mai usuoara pt amndoi:)Si da sunt extremi de nesimtiti,mai ales la faza cu gravidele:(

    RăspundețiȘtergere
  6. Elena, nu imi vine sa cred ce povestesti. Cand citeam am simtit cum imi creste tensiunea brusc. Cata nesimtire!
    Czuky, multumesc de sfaturi. Acum sunt in perioada de documentare si o sa imi achizitionez si eu asa ceva.

    RăspundețiȘtergere
  7. Noi stam in Cluj si in mijloacele de transport, barbatii nici nu se uitau ca e o gravida langa ei, insa de mai multe ori mi s-a intamplat sa ma lase femeile. Iar la intrarea in magazine/piata, aproape intotdeauna ma ajuta cineva. Poate am fost eu mai norocoasa sau poate sunt oamenii altfel aici, nu stiu ce sa zic:)

    RăspundețiȘtergere
  8. Si eu stau in Cluj. Cand am fost gravida intotdeauna am primit loc in tramvai, de la femei, barbati, chiar elevi. Acuma daca sunt cu caruciorul si ma duc la farmacie sau la un magazin, daca e cineva prin zona imi tine usa. Dar intr-adevar, si aici soferii parcheaza unde e trotuarul mai coborat, iar uneori chiar pe trotuar, ca nu mai incape un carucior pe langa ei si trebuie sa circuli pe strada.

    RăspundețiȘtergere
  9. Si eu tot din Cj :D. Cat am fost insarcinata mi s-a oferit locul in autobuz de fiecare data - macar ca mai mergeam cate 1-2 statii si nu as fi avut nevoie :). Si acum cu bebe tot asa - tot timpul se gaseste cineva dragut (barbat sau femeie) care sa ma ajute cu usile. Tot timpul ii povesteam si-i povestesc sotului ce frumos se poarta oamenii cu gravidele si cu mamicile.

    RăspundețiȘtergere
  10. Tot din Cluj sunt si eu :) iar asa cum spuneau si mamicile de mai sus cand am mers cu caruciorul la plimbare tot timpul am gasit pe cineva care se oferea sa ma ajute (asta fara sa cer ajutorul) cu bordurile, treptele, usile, etc.
    Ca si gravida nu stiu ce sa spun pentru ca am stat mai mult prin spital si pe acasa.

    RăspundețiȘtergere