marți, 22 noiembrie 2011

Raluca Uzum- un om, un doctor


Am promis de ceva timp sa scriu despre doctorita care mi-a urmarit sarcina si datorita careia am nascut un bebe sanatos si frumos, fara probleme. Se numeste Raluca Uzum si o puteti gasi la Spitalul Elias si la Sanador. Cu mult inainte de a ramane insarcinata am decis ca vreau sa nasc la Elias si, cum firma ne oferea un abonament la o clinica privata, am fost nevoita sa caut un doctor printre cei de acolo, profitand astfel de consultatii, analize si ecografii gratuite. Singurul medic ginecolog de la Sanador, care lucra si la Elias, era dr Uzum. Fusesem la o singura consultatie inainte de a ramane insarcinata la dumneaiei si mi s-a parut un pic dura, dar m-am tot gandit ca nu o iau acasa si deci, e ok, daca e buna profesional. 

Cititi si 230 de zile 
           Intalnirea cu Alice

Prima ecografie, insarcinata fiind, am facut-o la o alta dr, pentru ca nu am gasit liber la Uzum. Dr era de la Polizu, foarte draguta si vorbareata, dar am citit despre ea pe net lucruri nu foarte imbucuratoare si nu am continuat sa merg la ea. Cand am ajuns la dna dr Uzum mi-a spus ca nu vrea sa ma ia pentru ca nu vrea sa fure pacientii nimanui. I-am explicat ca eu nu sunt pacienta nimanui pana in prezent si prin urmare, as dori sa imi urmareasca sarcina. Si a urmarit-o cu foarte multa atentie. Eu  asa cum am mai scris, am avut o multime de probleme in sarcina, dar m-a incurajat mereu si mi-a fost alaturi. Stiu ca sunt dr care nu fac ecografiile, insa eu pe toate le-am facut la ea si, desi multi se feresc sa spuna sexul copilului la eco de 12 saptamani, mi-a spus ca o sa am fetita si asa a fost. De fiecare data cand mergeam la consultatii stia exact care sunt problemele mele, inainte sa se uite pe fisa, stia ce o sa am (fetita). 
Pana in saptamana 25, cand am facut cerclajul, mie mi s-a parut tot rece cu mine, insa profesional nu aveam ce sa ii reprosez. Ei bine, nu e  asa, chiar deloc. De cand m-a internat pentru cerclaj mi s-a parut cu totul alt om, un om cu un suflet minunat. M-a incurajat inaintea operatiei, m-a tinut sub observatie vreo 3 zile, desi in alte spitale se sta doar o zi , a vrut sa se asigure ca imi este foarte bine si apoi mi-a dat drumul acasa. Evident, a venit si momentul "darului", desi citisem ca nu primeste nimic si fusesem atentionata si de o "sursa" din interior ca dna dr nu accepta bani sau alte daruri. Ei bine, nu a primit nimic, s-a si suparat ca am vrut sa ii dam ceva. Noi am incercat, stiti cum e cu doctorii in Romania, nu trebuie sa va povestesc eu. Din acel moment am simtit-o altfel si cred ca si ea ne-a simtit altfel. Cand am mers la urmatoarea consultatie i-am dus un buchet de frezii, sunt florile preferate, informatie primita de la aceiasi sursa, careia ii multumesc mult acum.
Cand am ajuns in saptamana 36, m-a intampinat cu un zambet si mi-a spus: " dna am ajuns pana aici, de acum incolo se poate intampla orice, bebe e bine, se poate naste oricand." Nu stiti cat de bine mi-au facut aceste cuvinte! 
Desi aflasem cu 2 luni inainte sa nasc ca dna dr va pleca la un congres chiar in saptamana mea 39-40, i-am spus foarte hotarat, ca nu stiu cum, dar eu vom naste cu ea. N-am uitat ca mi-a spus ca 18 iunie este ultima garda si ca de pe 21 nu mai este in spital. Ma gandeam cu frica sa nu treaca data si eu sa nu nasc. Ei bine, bebe a avut grija si de aceasta ultima dorinta a mamei si s-a hotarat sa vina pe lume in saptamana 38. Ne-am externat chiar pe 18 iunie, ultima garda inainte de congres. 
Nasterea la mine a fost iar o intreaga poveste, cu suisuri si coborasuri, dar care s-a terminat intr-un mod fericit. Pentru ca am avut facut cerclaj si un col plin de fitze, dilatatia nu a fost mai mare de 2 cm, desi bebe dadea semne ca vrea sa iasa. Am stat o zi si o noapte in sala de travaliu. Apropo, foarte civilizata la Elias , sunt doar 2 paturi in sala de travaliu si nu mai trebuie sa suporti plansul, durerile, tipetele altor viitoare mamici. Cand a plecat acasa, m-a incurajat si mi-a spus sa stau fara grija, la orice ora se va intampla fericitul eveniment, va fi sunata si va veni imediat. Evenimentul nu s-a intamplat in noaptea aceea, ci abia a doua zi. Dupa raport, a venit imediat la mine, m-a luat pe salon , mi-a explicat ce se intampla, mi-a vorbit frumos si m-a incurjat tot timpul. Pentru ca lucrurile s-au precipitat un pic, m-au bagat la cezariana in ziua respectiva la pranz si am nascut fara probleme. Insa, a fost alaturi de mine si trebuie sa spun ca nu mi-a fost o secunda frica pentru ca mi-a dat increderea de care aveam nevoie. Dupa ce m-au adus de la terapie intensiva, a venit imediat la mine sa vada cum ma simt, m-a invatat sa nu mananc nimic pana a doua zi, pentru ca o sa ma doara operatia, sa beau doar lichide si mi-a repetat de cateva ori sa pun copilul la san imediat de cum o vad. 
M-a tinut o zi in plus fata de restul fetelor care nascusera in aceiasi zi cu mine, sa imi termine tratamentul cu antibiotic in spital si sa fie sigura ca sunt ok si nu sunt complicatii. 
Am uitat sa spun ca la Elias sunt 2 sectii de gineco, una a dr Vladareanu, unde sunt toti dr cunoscuti din Elias si una a dr Razvan Mateescu, unde este dr Uzum si unde eu am fost internata. Desi sectia unde lucreaza dr Uzum, nu arata la fel de modern ca cea a dr Vladareanu, desi te obliga sa porti camasile de noapte din spital (un lucru bun din pct meu de vedere, chiar daca sunt mai uzate), este foarte curat si ai parte de asistente foarte dragute, care te ajuta de fiecare data cand ai o problema. 
Din septembrie avem abonamente la o alta clinica privata, despre care am scris aici, eu, insa o sa merg in continuare la Sanador, la dr Raluca Uzum, un om nemaipomenit cu un suflet mare si un profesionist pe care il recomand cu toata increderea. Daca va fi sa fie un al doilea bebe, desi e destul de prematur, va fi sigur tot cu ea.

12 comentarii:

  1. nota 10 pt d-na dr. tot cea ai spus tu as spune si eu au fost momente in care nu era intr-o dispozitie prea buna si era dura si distanta dar si multe momente in care vorbea foarte frumos ,cred ca este singurul dr. din Elias care nu ia bani ....mai exista si oameni in adevaratul sens al cuvantului pe lumea asta dar rar ce-i drept....

    RăspundețiȘtergere
  2. si de la noi tot nota 10, am nascut cu ea dintr-o intamplare foarte fericita, sa spunem. merci de info noi despre ea, imi sunt si imi vor fi utile!
    sanatate multa!

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna. si eu sunt in cautare de un medic bun. imi puteti spune cand o gasesc pe dna dr Uzum la Elias? in fiecare dimineata? trebuie sa sun sa ma programez? multumesc mult si sanatate multa

    RăspundețiȘtergere
  4. Dna dr Uzum este in fiecare zi la Elias, cel mai bine e sa mergeti dupa ora 10.30. Pana atunci e de obicei, in operatii. Eu nu ma programam, insa prima data am fost la Sanador. Dupa ce am fost acolo m-a chemat in Elias.

    RăspundețiȘtergere
  5. Steli, multumesc mult pt raspuns.
    M-am programat si eu la Sanador ca sa ma duc prima data. Am o poveste mai lunga si cred ca are mai mult timp acolo.

    RăspundețiȘtergere
  6. e foarte bine acolo, are mai mult timp. La elias e mai complicat, daca o gasesti intr-o zi plina s-ar putea sa nu prea aiba timp. Imi pare rau ca nu am adresa ta de email, mai vb si iti mai povesteam chestii despre ea. Poti sa imi scrii, daca vrei pe steli.andrei@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  7. si eu am nascut cu Dr Raluca Uzum 2 copii, 2005 si 2008
    e unica...nu te cheama la mai multe consultatii decat e nevoie (ca sa faca cabinetul cu bani pe spatele tau , ca si asa te costa o gramada analizele), dupa nastere nu ia nimic, ma facea sa ma simt prost si cand ii duceam flori.....nu am avut nici o problema la nici una din nasteri, e foarte buna profesionista si e OM

    RăspundețiȘtergere
  8. Si eu am nascut acum doi ani tot cu d-na. dr. Uzum este un om in adevaratul sens al cuvantului, pacat ca nu sunt multi medici atat de daruiti in ceea ce fac asa cum este ea.Mi-a salvat viata si pentru asta ii multumesc ori de cate ori am ocazia.

    RăspundețiȘtergere
  9. este un om extraordinar si eu am fost la ea este excelenta si k medic si k om

    RăspundețiȘtergere
  10. Buna ziua,

    Mama mea a fost ieri, 26 septembrie 2012, la doctora Uzum, pentru o ecografi, la centrul Sanador. S-a intors plangand de acolo. A fost tratata cu dispret, agresiv de aceasta "doamna" doctor. Astfel de medici ar trebui supusi unui control psihologic inainte sa fie lasati sa trateze pacientii.Nu contest ca, in trect, se prea poate sa fi fost un medic exceptional. Astazi, in anul 2012, doamna doctor nu mai este ce a fost. Eu astazi o denunt pe aceasta "doamna" la colegiul medicilor, la Sandador, si unde se mai poate, ca sa feresc alte paciente de un asemenea tratament.

    Corect ar fi sa nu stergeti acest comment, chiar daca este in totala contradictie cu ce s-a scris mai sus

    Multumesc

    Ioana Turcanu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,
      imi pare rau de ce s-a intamplat cu mama dvs. Eu pana acum nu am mai avut feedbackuri negative despre ea. Tot ce pot sa va spun este ca astazi, 26.09.2012, o colega de-a mea tocmai a fost sa isi scoata firele dupa o operatie foarte grea efectuata cu tot profesionalismul de dna dr la spitalul Elias. Eu am indreptat-o catre ea si mi-a spus ca s-a purtat exemplar si ca tot ce am spus eu si am scris despre ea este adevarat.
      Comentariul a aparut mai tarziu deoarece el trebuie sa fie publicat de mine, nu apare pur si simplu. Nu aveam nici un motiv sa nu il public. Am ales , sper cel mai complet comentariu din cele 4 trimise de dvs. O zi placuta si multa sanatate mamei!

      Ștergere
  11. Dna Uzum este un om nemaipomenit! Am nascut cu dumneai in octombrie 2012, la 42 saptamani prin cezariana. Natural nu s-a putut, micutul meu era mare si nu mai aveam lichid. Ce sa va zic? Nu a vrut sa primeasca nimic dealungul monitorizarii sarcinii, a fost langa mine trup si suflet inainte si dupa operatie. Intr-adevar, prima opinie a fost ca este o persoana distanta dar era prima vizita, nu te poti astepta sa iti sara in brate, nu?

    O recomand cu mare caldura tuturor mamicilor si viitoarelor mamici. Eu m-am refacut extraodinar de repede dupa cezariana.

    RăspundețiȘtergere