vineri, 10 februarie 2012

Jurnal de bord-diversificarea- 7 luni


Ma tot tin de cateva zile sa mai povestesc cum stam cu diversificarea, dar uneori am de trebaluit prin casa, alteori Alice ma tine ocupata, iar seara sunt foarte obosita. Dar sa trecem la subiect si sa nu pierdem timpul. Luna aceasta am introdus ficatul de pui de curte, branzica, iaurtul si banana. Dar sa le luam pe rand:

Ficatul de pui: am inteles ca idealul ar fi cate un ficatel pe saptamana. Numai ca ficatelul e destul de anost si piticii nu prea il apreciaza, ce-i drept ca nici cei mari nu sunt fanii lui. I-am dat de doua ori pana acum si am vazut ca a acceptat ok . Ieri a fost ziua in care a mancat supa de legume foarte bine si pentru ca pusesem in blender si un ficatel, l-a papat pe tot.

Branzica de casa: a fost primul aliment introdus luna aceasta. Eu o prepar astfel:  fierb 500 ml de lapte (cumpar Napolact de 3.5% grasime), cand incepe sa se umfle adaug in el 4 pastile de calciu lactic (costa cam 6.9 Ron/cutie de 20 pastile) si dupa ce amestec il mai las un pic pe foc, pana incepe sa se branzeasca. Il iau de pe foc si il torn intr-o strecuratoare. Trec branzica prin 2-3 jeturi de apa rece si las sa se scurga. Indicat ar fi un copil sa pape cca 50 g branzica pe zi (asa am inteles si eu de la dr noastra). Impresii de la Alice: nu ii prea place, o cam deranjeaza bobitele mici de branzica, prin urmare, ma chinui in fiecare dimineata sa ii maruntesc cat mai bine branzica printre fructe. Am incercat si cu iaurt, dupa masa, insa nu prea merge, asa ca am revenit la fructe, dar nu am ajuns inca la 50 g/zi.

Iaurt: am cumparat de la Covalact iaurt de casa (sunt unele mici de 100 g) si acum 2 zile am incercat sa fac si eu in casa, culmea e ca mi-a si iesit. Pentru ca am tot cautat pe net cum sa fac iaurtel in casa, m-am gandit sa va povestesc cum mi-a explicat mami sa il fac: fierb  500 g lapte si il las sa se raceasca atat cat sa nu ma friga atunci cand tin degetul in el. Pun 2 linguri de iaurt, il amestec bine, il trec de vreo 2 ori dintr-un vas in altul si apoi il pun in vasul in care vreau sa se prinda. Eu l-am pus in niste cutiute de iaurt, pe care le-am pastrat dupa ce am consumat continutul. Din 500 ml de lapte mi-a iesit cca 450 g de iaurt. Dupa ce l-am pus in cutiute, le-am pus pe calorifer si le-am lasat pana s-au prins (la mine cam de la ora 16 pana la 22). La final, le-am bagat la frigider. Ei bine, lui Alice ii place iaurtul. E primul fel de mancare despre care pot sa spun ca ii place si o mananca fara sa stam sa cantam, sa ne jucam, sa ne maimutarim :).

Banana nu ii prea place, i-am dat la inceput sa manance singurica, ii rupeam bucatele mici si ea le mesteca. Asta a fost o adevarata revelatie pentru mine pentru ca nu i-am oferit niciodata bucatele pe care sa le mestesce si cand i-am dat banana a inceput sa mestece, parca facuse asta de o viata. I-am pus apoi in piureul de fructe si nu ii mai place. Am eliminat-o , dar nici bucatele nu mai vrea. O las un pic in pace si o sa ii dau peste vreo saptamana sau doua, poate revine la sentimente mai bune.

In rest, cum ne stiti, avem si zile mai bune, cand mananca tot si cand ma apuca o bucurie si un chef sa scriu pe blog, evident atunci am o multime de treaba si nu apuc sa scriu un rand. Si alte zile in care mananca asa putin, eu sunt disperata si desi am timp sa scriu un pic, nu mai am nici o tragere de inima. Incerc insa, sa nu stresez copilul si sa ma obisnuiesc cu ideea ca nu e un copil care mananca tot si cu o pofta de iti vine sa ii mananci mancarea.

Nu e usor, dar faptul ca azi dupa ce a refuzat piureul de legume am hotarat imediat, fara sa insist , sa ii dau laptic cu cereale, ma face sa sper ca sunt pe drumul cel bun.

2 comentarii:

  1. nu te stresa. sunt zile in care accepta cu placere si zile in care refuza tot. nu e dai mera daca 1-2-3 zile mananca lapte.... important e sa ai incredere in ea ca va accepta ceea ce ii este necesar. ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai aparut exact cand aveam mai multa nevoie de incurajari, saptamana asta nu a prea vrut nimic si sunt cu moralul cam jos. Sunt la stadiul in care ma documentez sa mai gasesc ceva sa ii gatesc, poate s-a saturat de ceea ce ii dau, poate nu ii mai place...sunt disperata. Ce mi se pare ciudat e ca ea castiga in greutate in perioada asta. Nici nu prea stiu cat ar trebui sa pape ea la o masa la varsta ei. Incerc sa ma educ sa o ascult pe ea, sa ii ofer doar cat doreste...e greu la primul bebe...dar incerc, incerc . Multumesc mult pentru incurajari

    RăspundețiȘtergere