joi, 23 februarie 2012

Incompetenta statului platita de mame


De cand am devenit mamica am intrat in diferite grupuri de pe facebook. Urmaresc zilnic ce scriu mamicile pe acolo, am gasit o multime de sfaturi care mai de care mai folositoare. Ieri, ca in orice alta zi, am intrat sa vad ce subiecte noi mai sunt si citesc cum statul roman suspenda plata indemnizatiei pentru cresterea copilului in cazul in care nu am platit impozitul sau vreo amenda.

Stiam subiectul, mai citisem la inceput de an, dar nu m-am gandit ca totul se va intampla asa repede. Ei bine, s-a intamplat. O multime de mamici au ramas fara indemnizatie incepand cu luna ianuarie 2012 pentru ca ba nu aveau tot impozitul platit, ba aveau o amenda restanta neachitata la stat sau, si mai grav, aveau impozitul sau amenda platite, dar angajatii statului gresisera si au trimis acasa scrisoarea de suspendare.

             Frica si sarcina 

Aceste scrisori au fost trimise fara nici o notificare in prealabil, mamicile nu au fost atentionate sa achite sumele restante si sa faca dovada platii, lipsa acesteia conducand la suspendarea platii indemnizatiei cum ar fi fost normal intr-o tara civilizata.
Ba mai mult, citeam situatia unei mamici care avea o amenda achitata de 4 ani si in fiecare an, primea de la fisc o scrisoare prin care era anuntata ca are o amenda restanta. In fiecare an, de 4 ani, a mers sa faca dovada platii ei, anul acesta nu i s-a mai cerut dovada, ci i s-a suspendat indemnizatia in mod abuziv. Pentru ca niste angajati la stat nu au fost in stare de 4 ani de zile sa stearga acea datorie , mama va primi indemnizatia abia in luna aprilie. Bine, unii vor spune ca va primi atunci si  pentru lunile in care i-a fost suspendata, insa ar trebui sa ne intrebam cu ce va trai acea familie pana atunci.

O alta mamica primise o amenda, iar data limita de achitare a acesteia era 31 martie 2012. Decizia de suspendare a platii indemnizatiei era emisa cu data de 1 februarie 2012. Am mai citit o multime de cazuri, care mai de care mai ciudate si pe care nu le voi mai aminti.

Cert e ca statul roman nu e in stare sa stranga taxele si impozitele si, pentru ca e nevoie de bani la buget, s-a gandit sa faca asta pe spatele mamelor , ceea ce nu mi se pare deloc corect. Dupa ce la sfarsitul anului 2010 a modificat legea privind concediul de ingrijire a copilului, cu implicatii negative pentru foarte multe familii , acum s-a gandit sa mai ia o masura de "incurajare" a natalitatii in Romania.

De teama sa nu sune postasul si la noi, astazi sotul a fost si a achitat impozitul pe tot anul acesta.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu