miercuri, 16 octombrie 2013

Sinaia, oras de "poveste"

 

Dupa un an de zile, weekendul trecut am ajuns in sfarsit la Brasov. Am avut parte de soare din belsug si nu din acela cu dinti, culorile calde ale toamnei ne-au rasfatat de cum am inceput sa "urcam" un pic. Ne-am trezit repede la realitatea romaneasca atunci cand am ajuns in Sinaia si de la un moment dat drumul s-a infundat, la propriu. Auzisem din vara (iunie) ca exista niste lucrari in oras, insa nu ne inchipuiam ca ele se mai desfasoara inca. Unii veti spune de ce nu am luat-o pe centura? Noi de obicei mergem prin oras, sa ne bucuram un pic de el, chiar daca e mai aglomerat. De data aceasta, bucuria era sa se transforme intr-un cosmar. Daca pe directia dinspre Brasov spre Bucuresti nu te lasa sa urci prin oras, pe directia inversa, nu e nici o semnalizare. 
Intri linistit pe drumul stiut, constati niste lucrari prin centru, te bucuri ca nu sunt chiar de amploare si cum dai coltul la trenuletul de langa parc, incepe cosmarul. Drumul este decopertat, foarte adanc si daca la incepi sa bombani pentru ce vezi, nu te grabi foarte tare cu artileria grea, cu cat inaintezi situatia e din ce in ce mai trista. Atunci cand nervii tai au cedat de tot si nu stie exact pe unde sa o iei, apare si un fel de bariera care pare ca nu ar vrea sa te lase sa treci. Era si un drumar langa bariera improvizata, nu stiu care era misiunea lui, pentru ca noi ne-am gasit drumul singuri spre lumina (centura orasului). 
Ma tot intreb de atunci ce a fost in capul primarului de s-a apucat sa faca astfel de lucrari? Si daca as putea intelege cateva raspunsuri, nu pot intelege de ce nu se grabesc cu ele? Sa nu va ganditi ca se lucra sustinut, nuuuu. Era o liniste acolo, si o relaxare, ceva de speriat. 
De un an si ceva sunt martora construirii unui mall, in zona in care merg la lucru. In fiecare dimineata si dupa amiaza trec pe langa santier, in doua zile Promenada Mall, insa ritmul in care s-a lucrat acolo, pe mine m-a uimit. Muncitorii erau pe schele si la 40 grade C si la -20, era soare ei erau sus, era ploaie sau ninsoare ei erau tot acolo. Deci se poate si in Romania, numai sa se vrea! 
Dar de ce ai vrea sa "se poata" cu statul roman? Cand oricum contractul curge, banii multi vin in conturi...Ce daca suntem in luna octombrie si vine iarna cu ninsori, cu ploi, cu inghet, abia asfaltul turnat are un motiv intemeiat sa crape si sa necesite noi lucrari de intretinere. 
Ce daca intr-o luna si jumatate vin turistii de sarbatori? Ei vor fi intelegatori la nevoile de "modernizare" ale statiunii si vor continua sa rezerve, chiar daca acolo vor gasi un santier, plin de noroi, daca vor avea ghinionul sa nu ninga. Ce daca cei care vor merge in statiunile de pe Valea Prahovei de Sarbatori vor face 9 ore pana in Brasov cu masina in loc de 6? Au platit cazare, vor distractie? Sa indure vicisitudinile drumului, oricum nu se pot intoarce in drum. 

In rest, ne-am bucurat mult de soare, de rude si pitici haiosi, ne-am plimbat, ne-am jucat, pe scurt, ne-am simtit foarte bine. 

Drumul de intoarce a fost pe centura...

Un comentariu:

  1. E trist cum isi bat unii joc de tara noastră, dar ma bucur pentru voi ca ati avut parte de o mica escapada

    RăspundețiȘtergere