joi, 29 noiembrie 2012

Intalnire cu autoritatile


De cateva zile, umblu pe la autoritati si iau contact cu lumea bugetarilor. Am ajuns la administratia financiara a Sectorului 4, unde, pentru a obtine un cazier fiscal si pentru a plati taxa aferenta stai la vreo 3 cozi. Mi se pare de domeniul fantasticului sa stai la coada la un ghiseu sa iti introduca in calculator chitanta si la 1 m distanta (pe ele le desparte doar un perete) sa mai stai la o coada sa iti ia si banii si sa iti inmaneze minunata chitanta. Sincer, nu inteleg de ce e nevoie de 2 persoane pentru o treaba asa simpla. Dupa ce am trecut de experienta "doua cozi- o chitanta", am ajuns la ghiseul la care trebuia sa depun cererea si chitanta. Ei bine, cererile tip nu se gasesc la Administratie, ci peste drum, intr-un fel de chiosc, unde proprietarii fac banuti frumosi pe spatele statului. De ce dna de la ghiseu nu incaseaza bani si pentru cererea tip si astfel banii ar ajunge la stat, nu ma intrebati, probabil ca trebuie sa traiasca o multime de capuse pe langa el. Dupa ce m-am intors cu cererea completata, m-am asezat din nou la coada si asteptand, ma tot uitam uimita la ce se intampla dupa fereastra despartitoare. Acolo e o alta lume, sunt o multime de doamne, au ritmul lor si nu e in regula sa le deranjezi cu nimic, nici macar cu o privire. Isi sorb cafeaua in liniste, fac glume intre ele, fara sa le intereseze daca oamenii sunt grabiti sau nu. Mai arunca, din cand in cand, cate o privire "galesa" spre ghiseu si par neatinse de nimic (stres, suparari, agitatia de afara), asta daca nu indraznesti, cum spuneam mai sus sa le deranjezi. Si am mai constatat ceva, acolo, in lumea lor e o mare dezordine, as putea spune chiar mizerie. Peste tot sunt foi aruncate, dosare , care par de-a valma, nimic la locul lui. Ma gandeam ca atunci cand lucrezi cu acte, situatii finaciare ar trebui sa ai o anumita ordine in toate. Ei bine, in Administratii nu e cazul, am avut impresia ca acolo sunt stat in stat. E lumea lor si atat.
Ieri, desi plecasem de acasa pregatita pentru o experienta nu foarte placuta, am avut parte de o mare surpriza. Am avut "intalnire" cu Judecatoria Sectorului 4, mai exact cu registratura. Am intrat acolo si am dat peste o doamna amabila, pe care nu o deranjam nici de la tigara, nici de la vreo discutie cu colega de birou. Am predat toate actele si pana mi le-a verificat ma tot uitam in jur si nu imi venea sa cred. Eram intr-un birou de bugetari, insa era curat, ordonat, aveau chiar si covor pe jos, camera luminoasa si aerisita, dosarele, multe de altfel, puse in ordine. Noroc ca "sistemul", internetul nu mergeau, altfel credeam ca ajuns intr-o firma oarecare si nu intr-o registratura de judecatorie. Am iesit de acolo binedispusa, in primul rand ca imi rezolvasem treaba si in al doilea rand ca fusesem tratata asa cum ar fi normal sa fie tratat orice persoana care intra in contact cu cei platiti si din buzunarul sau. Poate este o exceptie de la regula ce am gasit eu la Judecatorie, insa am tinut sa pun fata in fata cele doua situatii pentru a va arata ca se poate si altfel. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu